zondag 26 oktober 2014

Twitter

Ik heb net het één en ander over Twitter zitten lezen.
Ik denk toch dat het niets voor mij is, ondanks de informatie die Carla donderdagmorgen heeft gegeven.
Hieronder kort samengevat wat men als voor en nadelen ziet.

Voor - en nadelen
Voordelen zijn dat het je de kans geeft om te ventileren zonder dat je iets betaalt. Omdat het slechts over korte berichtjes gaat is het snel getypt en gepost. Het is ook leuk en soms zelfs boeiend om Tweets van anderen te lezen. Je blijft op de hoogte van nieuwtjes en je hebt een dagelijks momentje van ontspanning.

Nadelen zijn wederom dat het verslavend is en soms privacyschendend. Die slotjes van een dagboek zaten er soms voor een reden op. Wat je vroeger in een opwelling schreef bleef privé. Nu staat het te lezen voor iedereen terwijl je geen tijd hebt gehad om even af te koelen. Dit kan soms genante situaties opleveren, zoals veel Hollywoodsterren al hebben ondervonden.

Ik vond de volgende link een goede opsomming van de gevaren die er in schuilen. Oordeel zelf.


5 opmerkingen:

  1. Twitter is ook niets voor mij het is meer voor mensen die niks belangrijkers met hun leven te doen hebben dan flauwe opmerkingen te plaatsen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb het ook weer even geprobeerd, maar twitter ...so not me..!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben ik het helemaal mee eens!!!
    Maar Gonny, als ik op jouw blog wil kijken, wordt mij sinds vandaag de toegang geweigerd, er staat:
    Deze blog is alleen toegankelijk voor uitgenodigde lezers.
    Snap jij hier iets van??????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoop dat het weer lukt,,ben aan t beveiligen geslagen,,,iets te fanatiek dus. Vond t al zo raar dat ik geen reactie meer krijg hahahahaha

      Verwijderen
  4. Ha Thea,
    Probeer een onderscheid te maken tussen mensen die privé twitteren (en vaak inderdaad) niets te zeggen hebben en tussen bedrijven/organisaties die dat wel hebben. Dat is echt een groot verschil.
    Via Twitter kun je ook rechtstreekse berichten sturen aan een bedrijf en dat werkt vaak sneller én goedkoper dan een dure 0800-servicelijn.

    BeantwoordenVerwijderen